Calendar of sessions


October 2021

Mon25
Tue26
Wed27
Thu28
Fri29
Sat30
Sun31

Monday 25 October

25 Oct 18:30 19:15 Pilates (FR) 18:30 - 19:15     2 With: Ben Duration: 45 minutes

In this class, you will focus on the abdominals and the glutes (the powerhouse or the core), but you will not strain neither your heart nor your internal organs. These exercises will gradually engage all the muscle groups of your body and will improve your flexibility.

Schedule

(monday) 18:30 - 19:15

Place

Live Zoom from Minsk

With

Ben

Je m appel Ben , j ai été Judoka dans le passé pendant 15 ans . Être en forme, et en bonne santé me motive au quotidien.


Alors , j ai étudié les métiers de la forme, et j ai obtenu mon diplôme d état français en 2000 .


Peu de temps après, je découvre la méthode Pilates Romana New York qui changera ma vision de l art du mouvement, et j obtiendrai ma certification en 2004 et à New York.

J'aime transmettre aux personnes l idée de bouger pour un bien vieillir.
Je vous propose un cours de Pilates, qui aura pour objectif de développer le corps et l ´esprit de manière harmonieuse. Vous gagnerez en puissance et souplesse (grâce).
Dans ce cours , vous vous concentrez sur le (Powerhouse) ou ( centre ) . Cest à dire les abdominaux et les fessiers , mais vous ne fatiguer ni votre cœur , ni vos organes internes.


Ces exercices qui sollicitent petit à petit tout les groupes musculaires du corps se distinguent par :
- leur grande variété
-leur faible répétition

Bon cours et à bientôt

Tuesday 26 October

26 Oct 18:30 19:15 Yoga Vinyasa (FR) 18:30 - 19:15     3 With: Bénédicte Duration: 45 minutes

My classes are synced with each student’s energy, which provides a rhythmic flow on the mat. My teaching flow is dynamic and is intended to link movement to breathe. I like to guide students to spend a few moments in each pose, to make space in their body and discover new sensations. I always suggest several options to approach a pose, so that all levels can enjoy their unique practice. 

Schedule

(tuesday) 18:30 - 19:15

Place

Live Zoom from Geneva

With

Bénédicte

Je m’appelle Bénédicte, je suis professeure de vinyasa. Le yoga est une façon pour moi de me connecter à mes ressentis et mon corps. Ma pratique a été un outil précieux lors de ma rééducation du genou il y a 10 ans et j’ai toujours gardé avec moi cette discipline corporelle, mentale et spirituelle. Aujourd’hui, j’aime que mes élèves apprécient l’instant présent et sortent de mon cours avec une toute énergie qu’à leur arrivée.

26 Oct 18:30 19:30 Thai Boxing in Lausanne (WAEC) 18:30 - 19:30 With: Bertrand Duration: 60 minutes

Every Tuesday at 18h30 Thaï boxing at the World Archery Excellence Center in Lausanne

Schedule

(tuesday) 18:30 - 19:30

Place

World Archery Excellence Center, Chemin du Chalet Pra Roman 12, 1000 Lausanne

With

Bertrand

Thursday 28 October

28 Oct 12:30 13:00 Low Impact Workout (EN) 12:30 - 13:00     2 With: Naliny Duration: 30 minutes

Low Impact Workout is a form of exercise that increases your heart rate while minimising the amount of stress or impact you put your joints under. Many typical cardio workouts involve lots of jumping and impact on your joints (think: running or jump squats), whereas low impact exercises avoid this.

Cardio exercise increases your heart rate because your muscles are working harder and require more oxygen, which means breathing faster and deeper to keep up with demand. Low-impact exercise allows you to reap the benefits of cardio without placing stress on your joints.

This shouldn’t be confused with low-intensity exercise. Low-impact cardio workouts can still allow you to break a sweat and elevate your heart rate, just like traditional high-impact cardio. 

The benefits of low-impact cardio

Low-impact cardio has numerous benefits, for both your physical and mental health.

Easier on your joints

Low-impact cardio is much more gentle on your joints than higher impact alternatives. This makes it ideal for those with joint injuries or conditions, or when you need a break from high-impact training. 

Improved mood

Like all cardio exercise, low-impact cardio can increase the production of endorphins and subsequently improve your mood. While this is often called “runner’s high”, you don’t need to do high-impact cardio to reap the benefits.

Cardiovascular fitness

Improving your cardio fitness is great for your overall health. Cardio helps improve heart health, which can help protect you against heart disease, type 2 diabetes, and high blood pressure.

Schedule

(thursday) 12:30 - 13:00

Place

Live Zoom from Thailand

With

Naliny

Bonjour,

Je m’appelle Naliny et je viens de Malaisie et j’habite à Koh Samui.

Je suis coach santé et fitness certifié ACE spécialisé dans
la création de programmes personnalisés. Avec énergie et détermination, je pousse efficacement mes clients à atteindre leurs objectifs de remise en forme.

 

Q U A L I F I C A T I O N S
Entraîneur personnel certifié, ACE
Certification de secourisme en RCR, Fitness Innovation Thailand
Coach de santé certifié, ACE
Instructeur TRX certifié